Preskočiť navigáciu

Potulky na bicykli okolo Javorníka
Výlet s turistickou mapou VKÚ a.s. č. 108 - Javorníky - Púchov

mapa
V jednom z našich jarných cykloputovaní sme prebrázdili prekrásny kraj okolo najvyššieho vrcholu Javorníkov. Tentokrát sme si na cestu pribalili aj platný cestovný doklad, nakoľko časť trasy viedla aj územím Českej republiky. Na trasu vyrážame z obce Makov, od rovnomennej chaty Makov. Dolinou Kysuce stúpame po kvalitnej asfaltovej ceste až na Kasárne. Spočiatku stúpame lesom až do osady Kopanice, odkiaľ sa nám otvárajú krásne pohľady smerom na východ. Súbežne so žltou turistickou značkou sa dostávame do sedla Pindula na hranicu s Českou republikou. Krátko klesáme a následne nás čaká tiahle stúpanie. Po trase sa otvára krásny výhľad na Lysú horu v Beskydoch. V záverečnej fáze sa stúpanie zmierňuje a prichádzame do chatovej oblasti Kasárne. Na terase horského hotela Fran oddychujeme pri pive. Po chvíli opäť sedláme našich tátošov a po žltej turistickej značke pokračujeme ďalej. Príjemnou vrstevnicou po spevnenej lesnej ceste pomaly naberáme ďalšie výškové kilometre. V závere stúpania vychádzame na lúku a sme na hlavnom hrebeni Javorníkov. V sedle pod Veľkým Javorníkom sa napájame na červeno značený turistický chodník. Meníme smer opäť na východ a čoskoro stojíme na vrchole Veľkého Javorníka v nadmorskej výške 1 072 m. Odfotíme sa pri drevenom dvojkríži a pokračujeme ďalej krásnym hrebeňom do sedla Čierna voda. Po krátkom stúpaní nás čaká strmý zjazd v hlbokom úvoze, je však krátky. V sedle Pindula narazíme na našu východziu asfaltku, po ktorej sa vrátime späť do Makova. Z Pinduly však môžeme pokračovať aj ďalej na Bumbálku. Celá trasa je dlhá 23 km a je zachytená na turistických mapách č. 108 - Javorníky-Púchov a č. 109 - Javorníky-Čadca alebo v cykloturistickej mape č.1 - Kysuce-Honé Považie-Turiec.