Preskočiť navigáciu

Veľký Rozsutec
Výlet s turistickou mapou VKÚ a.s. č. 110 - Malá Fatra - Vrátna

mapa
Cieľom turistického výletu v jednu jarnú sobotu bol atraktívny malofatranský okruh s výstupom na Veľký Rozsutec. Na trasu sme vyrážali z parkoviska pri hoteli Diery v Bielom Potoku, kde sme nechali zaparkované naše vozidlo. Nasmerujeme si to po modrej turistickej značke, miernym stúpaním až k Horným dieram. Je to jedna zo sústavy tiesňav v Národnej prírodnej rezervácii Rozsutec, a to tiesňava potoka medzi Veľkým a Malým Rozsutcom. Prechádzame cez bohaté skalné útvary a vodopády sprístupnené rebríkmi a lávkami. Križujeme oranžovú, ale my ďalej stúpame po modrej až do trávnatého sedla Medzirozsutce. Vidíme Malý Rozsutec s nadmorskou výškou 1343,5 m, osviežujeme sa pri prameni pitnej vody vľavo od smerovníka. Po krátkej pauze sa vydávame po červenej značke na Veľký Rozsutec. Najskôr stúpame lesom, potom cez skalné prahy náročnejším výstupom najprv do sedielka a potom na skalnatý vrchol s nádhernými výhľadmi. Sme v nadmorskej výške 1609,7 m. Chvíľu sa výhľadmi pokocháme a zvečňujeme objektívom fotoaparátu. Zostup je nemenej náročný, po výraznom hrebeni je cez skalný úsek zabezpečený technickými pomôckami. Z hrebeňa schádzame pásmom kosodreviny a potom lesom strmým klesaním až do sedla Medziholie - križovatky turistických chodníkov s výhľadmi. Odbočujeme vpravo po zelenej, lesom zalesnenou Šlahorkou a cez lúky prichádzame do Štefanovej. Míňame niekoľko penziónov, pri smerovníku odbočíme na oranžovú, stúpame asi 30 min. do sedla Vrchpodžiar až ku križovatke s modrou na začiatok Horných dier. Pomaly sa stmieva a tak po známej modrej sa unaveným, ale zrýchleným tempom vraciame do Bieleho Potoka. Trasa nám trvala zhruba 6 až 7 hodín a orientovali sme sa podľa turistickej mapy VKÚ č. 110 - Malá Fatra-Vrátna.