Preskočiť navigáciu

Gabčíkovo
Výlet s turistickou mapou VKÚ a.s. č. 143 - Gabčíkovo

mapa
Túto trasu sme plánovali už veľmi dlho, zhruba od vyznačenia Dunajskej cyklistickej cesty. Konečne sa naskytla príležitosť, ktorú sme sa rozhodli využiť. Auto nás odviezlo do Bratislavy, kde pod Prístavným mostom skladáme bicykle a asfaltovým chodníkom vyrážame dolu prúdom Dunaja. Z ľavej strany nám robí príjemnú spoločnosť rieka, sprava je to menej príjemný panelový komplex sídliska Petržalka. Prechádzame lužným lesom, pričom míňame bratislavskú miestnu časť Rusovce a Čunovo. Tu sa nachádza nový areál vodných športov, máme však pred sebou ešte pomerne veľa kilometrov, preto pokračujeme len okrajom Čunova, prichádzame k prehradeniu starého koryta Dunaja. Ním sa dostaneme na cestu, po ktorej ďalej šliapeme do pedálov medzi starým korytom Dunaja a plavebným kanálom až k vodnému dielu Gabčíkovo. V prípade, že nefúka veľký vietor, môžeme pokračovať aj po asfaltovanej hrádzi popri plavebnom kanály. Vpravo od nás míňame obec Dobrohošť, až prichádzame ku kompe Kyselica. Mohli by sme preplaviť na opačnú stranu a vrátiť sa po zelenej Dunajskej cyklotrase do Bratislavy. My však schádzame do obce Vojka nad Dunajom. Dostávame sa na novoasfaltovanú hrádzu, po nej pokračujeme nad obec Bodíky až k priehrade vodného diela Gabčíkovo. Tu sa otočíme na sever a cez priehradu sa dostávame na hlavnú cyklotrasu. Nenecháme si ujsť príležitosť prezrieť si pri práci plavebné komory, rozhliadame sa z vyhliadkových terás. Po takto strávenom príjemnom odpočinku sa napojíme na vedľajšiu cestu smerom na obec Gabčíkovo, kde na nás už čaká naše ranné doprovodné vozidlo. Odjazdili sme zhruba 70 km a orientovali sa podľa turistickej mapy č. 143 - Gabčíkovo, ako aj cykloturistickej mapy č. 7 - Bratislava, Podunajsko.