Preskočiť navigáciu

Výlet na tajomný zámoček
Výlet s turistickou mapou VKÚ a.s. č. 150 - Borská nížina - Malacky

mapa
Na tomto mapovom liste dopĺňajú rozsiahlu Záhorskú nížinu na východnom okraji vrcholy Malých Karpát. A práve na výbežok jedného z nich sa vyberieme na našom výlete. Nevedie naň však značkovaná trasa, ale s mapou naň bez problémov trafíte. Jedná sa o vrchol Bučkovej, na ktorej sa nachádzajú zvyšky stredovekého hradu. Ako východisko volíme horáreň Vývrat. Sem sa dostaneme autom alebo na bicykli, odbočením vľavo z cesty 501 (Malokarpatská cyklomagistrála) medzi Rohožníkom a Kuchyňou. Pri horárni odbočíme po asfaltovej ceste vľavo a cca. po 300 metroch prídeme k usadlosti. Tu zaparkujeme, prípadne poprosíme o uschovanie bicykla. Pešo pokračujeme po ceste ďalej a prejdeme mostíkom ponad potok. Hneď za ním zídeme z cesty vpravo a strmo stúpame lesom stále hore. Asi po 15-20 minútach prídeme na ploché temeno Bučkovej, kde v Bukovom lese v nadmorskej výške 426 metrov sa nachádzajú zvyšky hradu. V starých mapách sa uvádzali pod názvom Zámoček, dnes už značka na mape nie je. Hrad bol zrejme postavený ako kráľovský a zanikol po vymretí rodu pezinských grófov. V súčasnosti sú z neho zachované len základy dvoch štvorcových veží. Výrazné sú však valy okolitých hradieb a múrov. Celý výlet je zachytený na mape č. 150 - Borská nížina - Malacky. Výlet môžete absolvovať kombinovane pešo a na aute alebo na bicykli, od toho závisí aj jeho celková dĺžka. Samotný peší výstup s prehliadkou lokality netrvá dlhšie ako 1 hodinu.